SEO dostu içerik nasıl yazılır?

Herkes bir makale yazabilir. Bununla birlikte, SEO dostu içerik yazmak hem bir sanat hem de bir bilimdir. Bunun için pratik yapmalı ve doğru becerilere sahip olmalısınız.

Bu makale SEO dostu içerik yazmak için takip edebileceğiniz bazı kurallardan oluşmaktadır. SEO içeriğinizi optimize ederek, Google gibi arama motorlarında daha üst sıralarda yer alacaktır.

Unutmayın, Google sizi tanımıyorsa, siz yoksunuzdur. Bu basit bir kural.

SEO nedir?

SEO dostu içerik yazma hakkında konuşmadan önce, SEO’nun ne hakkında olduğu hakkında konuşalım.

SEO, “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir.

Bildiğiniz gibi, tüm arama motorları, arama anahtar kelimelerinizle alaka düzeyine göre sıralanan sonuçları gösterir.

SEO, kitlenizin hem miktarını hem de kalitesini artırmayı amaçlamaktadır.

Kitle miktarı, web sitenizde daha fazla trafik olacağı anlamına gelir.

Trafiğin kalitesi, web sitenizle alakalı ve gerçekten onunla ilgilenen bir kitlenizin olduğu anlamına gelir.

SEO nasıl çalışır?

Google’a veya başka bir arama motoruna bir sorgu yazdığınızda, binlerce web sayfasını keşfedecek ve sorgunuzla alakalı web sitelerinin bir listesini bulacaktır. Tüm bunları kendiniz yapmak zorunda olduğunuzu hayal edin!

Optimizasyonun birçok seviyesi vardır. Örneğin, bazı web siteleri web sitelerine başlık etiketleri ve meta açıklamalar eklemeye karar verebilir.

Meta açıklama, 50 ila 160 karakter arasında değişen bir web sayfasının kısa bir özetidir. Sayfayı açıklayan bilgilendirici bir özet olmalıdır.

Diğer bir özellik ise benzersiz meta açıklamalar yazmaktır. Asla başka bir web sayfasından kopyalamamalısınız.

Meta başlık etiketi, web sayfasının başlığıdır. Bu, web sayfasının sunduğu öğelerin kısa ve net bir açıklaması olmalıdır.

Başlık etiketleri, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) gösterilir. Başlık etiketinizin uzunluğunda bir sınır yoktur, ancak Google’ın yalnızca ilk 50-50 karakteri görüntülediğini bilmelisiniz. Bu nedenle, bu sınırı aşmamak iyi bir fikirdir.

SEO dostu içerik nasıl yazılır?

SEO dostu makaleler yazmak için 13 ipucu

1. Benzersiz içerik yazın

Bu, daha iyi SEO sonuçlarının anahtarıdır. Google’ın SERP’lerindeki başka bir web sitesinden kopyalanan içeriği kullanması mantıklı değildir. Dolayısıyla, Google içerik çalan kimseyi sevmez. Kimse sevmez bir Google değil.

Ancak bu, daha önce kimsenin yazmadığı yeni bir şey getirmeniz gerektiği anlamına gelmez. Sadece içeriğiniz başkasının içeriğinin tam bir kopyası olmamalıdır.

Bunun da etik temeli vardır. İntihalden kaçınmak için, içeriğinizi çevrimiçi milyonlarca web sayfasıyla karşılaştıracak birçok platform kullanabilirsiniz.

Bazı kişilerin yaptığı başka bir şey, içeriği kopyalayıp orijinal web sitesine bir bağlantı eklemesidir.

Bu, etik bir uygulama gibi gözüksede, Google yine de hoşlanmamaktadır. Google’a yeni bir şey vermez, bu nedenle bir fark yaratmaz. Hala yinelenen içerik olarak kabul edilir..

Eğer içerik sağlayıcılardan para ile içerik aldıysanız mutlaka kopya içerik yani intihal kontrolunu yapın. bu kontrolu yapmadan yayınlamayın.

İntihal kontrolu bu linkten yapabilirsiniz. https://weblogseo.web.tr/seo-araclari/plagiarism-checker

2. Ne yazacağınızı planlayın

Makaleniz bir şey sunmuyorsa, hiç kimse makaleyi okumakla ilgilenmeyecektir. Bu nedenle, makalenizin iyi tanımlanmış bir amacı olduğundan emin olun.

Bunu yapmanın iyi bir yolu, bir konu için cevaplamak istediğiniz soruların bir listesini yapmaktır. Ardından, sorulara yanıt verebilir ve blogunuzun değer sunduğundan emin olabilirsiniz.

Yazarken, makale için de net bir yapıya sahip olmalısınız. Bu ortaokulda öğrendikleriniz. Her makalenin bir başlangıcı, bir ortası ve bir sonu vardır.

Bu nedenle, makalenizde konuyu tam olarak tanıtan açık bir giriş olduğundan emin olun. Makalenizin tanıtımında hedef anahtar kelimeleriniz de olmalıdır. Bu, Google’ın anahtar kelimeleri dizinine eklemesine yardımcı olur.

Makalenizin ortası veya gövdesi paragraflara bölünmelidir. Makalenizin sonucu makalenin kısa bir özetini içerir.

3. Başlıkları kullanın

Başlıklar içeriğinizin okunabilirliğini artırabilir. Çoğu kişi, çevrimiçi okurken içeriği gözden geçirmeyi sever.

Kimse kelime kelime içerik okumuyor. Şu anda bile metni gözden geçiriyorsun. Bunu yapmak insan doğasıdır, bu yüzden sizde bu şekilde içerik yazmanız en iyisidir.

Başlıklar ayrıca Google’ın yayınınızın ne hakkında olduğunu anlamasına da yardımcı olabilir. Başlık yazarken anahtar kelime kullanmak da iyi bir fikirdir.

4. İçeriğinize her şeyi ekleyin

Her şey kalın, italik, başlıklar ve resimleri içerir. Alakalı oldukları takdirde video bile ekleyebilirsiniz.

Resim ekleyerek, içeriğe aralar ekleyeceksiniz. Makaleyi bir sonraki seviyeye güzelleştirecek. Ancak, kullandığınız görüntülerin içerikle alakalı olması gerektiğini unutmayın.

Ayrıca, görüntülerin telif hakkına sahip olmalısınız. Google resimleri “göremez”. Dolayısıyla, Google’ın resimlerinizin ne anlama geldiğini anlamasını istiyorsanız, onları tanımlamak için metin eklemeniz gerekir.

Birçok insanın unuttuğu bir diğer önemli şey, görüntü boyutunun optimize edilmesi gerektiğidir. Kimse görüntüleri sayfayı yavaşlattıklarında beğenmez.

Tabii ki, bu sıralamanızı yükseltmek için kesin bir yol değildir. Bununla birlikte, onları geliştirmenize yardımcı olacak önemli bir faktördür.

5. Kitlenizi tanıyın

SEO dostu içerik yazmak için başka bir ipucu, kitlenize hitap etmektir.

Kolayca anlaşılabilir uygun bir dil kullandığınızdan emin olun. Konunuz ne olursa olsun, çok fazla jargon kullanmayın.

SEO’nun içeriğin de kullanıcı dostu olduğu anlamına geldiğini unutmayın.

Bu nedenle, kitlenizin ne söylemeye çalıştığınızı anladığından emin olun. Kavramın anlaşılması zorsa, daha iyi açıklamak için örnekler kullanabilirsiniz.

6. Yazar

Makalede yazarın adını görüntülemek iyi bir fikirdir.

İlgili uzmanlık gerektiren bir konu hakkında yazıyorsanız, bu daha da önemlidir. Örneğin, birisi size kanserden bahsedecek olsaydı, güvenilir bir kaynaktan bilgi istersiniz.

Birçok blogcu bu hatayı yapar. Biyografilerinden bahsetmeden izleyicilerin güvenini kaybederler. Kanser belirtileri hakkında bir şey söylediğimi ve sonunda “anonim yazar” dan bahsettiğimi düşünün. Sözümü dinlermisin?

Bu nedenle, yazarla ilgili ayrıntılar sayfanın güvenilirliğini artırır ve sayfaya daha fazla trafik çeker.

7. İçeriği kanıtlayın

Bu SEO optimizasyonunda önemli bir faktördür. İçeriğinizde yazım hatası ve dilbilgisi hatası olmadığından emin olun. Kimse seni bir yazım hatası için affetmeyecek.

Basit yazım hataları içeriğin güvenilirliğini azaltır. Kendi yazdıklarını tekrar okumaya zahmet etmeyen bir yazara nasıl güvenir ki?

Yayınla düğmesine basmadan önce kendinize bir iyilik yapın ve yazdıklarınızı tekrar okuyun. Sıkıcı ve fazladan birkaç dakika sürecek ama buna değer.

Metin okuma seçeneği kullanmayı seviyorum. İçeriği duyduğumda hatalar daha iyi ortaya çıkıyor. Aksi takdirde, tekrar okuduğumda, çoğunlukla gözden geçiriyorum ve hataları kaçırıyorum.

İçeriğinizi başka birisinin okumasını da sağlayabilirsiniz.

Bu, yazım hatalarını düzeltmenize ve makalenizin okunabilirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır. Genellikle yazdıklarımıza karşı önyargılıyız. Bu nedenle, başka birisi herhangi bir sorunu belirtmeye yardımcı olabilir.

8. Anahtar

SEO için optimize edilmiş seo dostu içerik yazmanın bir başka önemli yönü de alakalı anahtar kelimeleri hedeflemektir. Anahtar kelimelerinizin performansını izlemenize yardımcı olabilecek birçok araç vardır.

Google’ın bir insan olmadığını unutmayın; daha da iyi. Bu bir makine. İçeriğinizi sıralamak için algoritmalar kullanır. Böylece, alakalı anahtar kelimeler sıralamanızı yükseltebilir.

İki tür anahtar kelime vardır:

Kısa kuyruk ve uzun kuyruk. Kısa kuyruk anahtar kelimeler daha kısadır, yalnızca 1-3 kelime uzunluğundadır.

Öte yandan, uzun kuyruklu anahtar kelimeler dört kelimeden daha uzun olacaktır. Örneğin, kısa kuyruklu anahtar kelimeler “kilo vermek” ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler “Egzersiz yapmadan kilo vermek” olacaktır.

Anahtar kelime araştırması yapmak için kullanabileceğiniz birçok yol vardır. Anahtar kelimeleri otomatik olarak bulmak için kullanabileceğiniz birçok araç vardır. Google’da arama yaparak manuel araştırma da yapabilirsiniz.

Ancak, anahtar kelimelerin önemli olan tek şey olmadığını hatırlamak önemlidir. SEO faktör çok daha fazlası vardır.

9. Anahtar Kelime Yoğunluğu

Seo dostu İçeriğinizi hedef anahtar kelimelere göre uyarlamak önemlidir, ancak aşırıya kaçmamalısınız. Bu, anahtar kelime doldurma olarak bilinir.

Yaygın mantığa rağmen, anahtar kelime doldurma işlemi tam tersi şekilde gerçekleşir. Sıralamanızı iyileştirmek yerine onlara zarar verir.

Anahtar kelimeleri aşırı kullanmak, Google’a yayınınızı ‘spam’ yaptığınızı bildirir. Bu nedenle, anahtar kelimelerinizin makalenin akışını bozmadan doğal olarak uyduğunu unutmayın.

10. Makalenizin uzunluğu

Bir blog yazısının arama motorlarında sıralanmasını istiyorsanız en az 300 kelime içermelidir. Genel kural, daha uzun blog yayınlarının daha kısa olanlardan daha kolay yayınlanmasıdır.

Makalenin uzunluğunun neden önemli olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Her şeyden önce, daha uzun yayınlarla Google’ın makalenizin ne hakkında olduğunu anlaması daha kolaydır.

Daha uzun bir gönderide, içeriği anahtar kelime doldurma olmadan optimize eden daha fazla anahtar kelime ekleyebilirsiniz. Metniniz ne kadar uzun olursa, resimler, anahtar kelimeler ve başlıklar için o kadar fazla alana sahip olursunuz.

Ayrıca, makaleniz daha uzunsa, daha kısa makalelere kıyasla kullanıcılara cevap verme şansı daha yüksektir.

Ancak, gerekmediğinde aşırıya kaçmadığınızdan emin olun.

Bazı konular için, 1000’den fazla kelimeyi kullanamazsınız çünkü konuşacak kadar çok şey yoktur. Bu nedenle, daha fazla yerine 1000 kelimeyi seçmek daha iyidir.

Bu nedenle, daha uzun makalelerin yazmak için daha fazla beceriye ihtiyacı olacaktır.

Daha uzun bir makale iyi yazılmazsa, kullanıcılar bundan hoşlanmaz. Böylece, uzun biçimli makaleler yazma avantajını iptal edecektir.

11. Dahili bağlantılar ekleyin

Daha önce konuyla ilgili bir şey yazdıysanız, iki gönderiyi birbirine bağlayın.

Bunun birçok faydası vardır. Her şeyden önce, web sitesinin konuyla ilgili yetkisini kuracaksınız.

İkincisi, eğer okuyucular mevcut konu ile ilgileniyorlarsa, konuyla ilgili daha fazla okumak isteyebilirler. Dolayısıyla, web sitenizde daha fazla zaman harcarlarsa, Google’daki sıralamanızı iyileştirir.

12. Düzenli olarak içerik ekleyin

Web sitenize düzenli olarak yeni içerik eklediğinizden emin olun. Web sitenizde aktif değilseniz, Google artık web sitesinin ‘canlı’ olmadığını düşünecektir. Böylece, Google içeriğinizi daha az tarar ve sıralamalarınız düşer.

Ancak, alakalı ve bilgilendirici içerik eklediğinizden emin olun. Sadece bir şeyler eklemek uğruna kötü kalitede içerik eklemek, sıralamalarınız üzerinde genel bir olumsuz etki yaratacaktır.

Seo dostu içerik sadece yazmakla olmuyor, aynı zamanda seo ya uygun olarak yapılandırmanız lazım.

13. Rakiplerinize dikkat edin

Son olarak, rakiplerinize “casusluk etmelisiniz”. İçeriğinizin kalitesini ölçmek için bir gösterge olabilirler. İçeriğiniz içeriklerinden daha iyi optimize edilmiş SEO ise, SERP’lerde daha iyi bir pozisyon almanıza yardımcı olacaktır.

Dolayısıyla, makalenizi planlarken Google’da konuyu arayın. Fikirlerinizi arama sonuçlarındaki fikirlerle karşılaştırın. En üst düzey web sitelerinde makalelerin ortalama uzunluğuna bakabilirsiniz. Ayrıca çok sayıda resim veya video kullanıp kullanmadığını da görebilirsiniz. Eğer öyleyse, kendi içeriğiniz gibi bir şey eklemelisiniz. Ancak, sakının. Onlardan hiçbir şey kopyalamadığınızdan emin olun.

Ayrıca, bilgilerinizin içeriğine karşı kalitesini de ölçebilirsiniz. Onlardan daha iyi sıralamak istiyorsanız makalelerinizin kalitesi daha iyi olmalıdır.

Sonuç

SEO dostu içerik yazma konusunda iyi olmak istiyorsanız, yukarıdaki tekniklerin tümünü izlediğinizden emin olun.

Leave a Reply